W dniach 21-25 października nasza szkoła obchodziła Tydzień Zdrowia Psychicznego, który był okazją do refleksji nad zdrowiem emocjonalnym i rozwijania ważnych wartości, takich jak empatia, życzliwość, tolerancja i radzenie sobie z emocjami. Przygotowany przez Panie psycholog i pedagog specjalny. Każdego dnia uczniowie angażowali się w różnorodne aktywności, które promowały troskę o siebie i innych, a korytarz ozdobiła specjalna gazetka przypominająca o znaczeniu tych wartości.
Pierwszy dzień poświęcony był empatii, a w młodszych klasach 1-3 z tej okazji w październiku odbyły się zajęcia z psychologiem, oparte na metodzie Marshalla Rosenberga „Porozumienia bez przemocy”, znanej jako „język żyrafy i szakala”. Uczniowie dowiedzieli się, jak ważne jest komunikowanie swoich potrzeb w sposób pełen szacunku i empatii. Tego dnia wychowawcy przypomnieli zasady tej metody. Uczennice z klasy 8b, Natalia Ferenc i Aleksandra Waśko, przygotowały trójwymiarową rzeźbę żyrafy, która wzbudziła podziw wszystkich i stała się symboliczną ozdobą tego dnia. W klasach 7-8 odbyły się zajęcia prowadzone przez zaproszonego gościa, pana Michała Kuliga, który poruszył temat „Kształtowanie postaw wobec osób z niepełnosprawnościami – empatia i współodczuwanie”. Uczniowie z dużym zainteresowaniem uczestniczyli w lekcjach, które okazały się nie tylko pouczające, ale też bardzo inspirujące. Serdecznie dziękujemy panu Michałowi za wartościowy wkład w nasze wydarzenie!
W kolejnych dniach uczniowie mieli okazję celebrować życzliwość, tolerancję i pozytywne myślenie. Naklejki z uśmiechniętymi buźkami oraz kartki z miłymi słowami szybko rozprzestrzeniły się po całej szkole, tworząc atmosferę wsparcia i serdeczności. Fotoramka do zdjęć cieszyła się ogromną popularnością, a wspólna zabawa i tańce przy muzyce wprawiły wszystkich w doskonały nastrój. Dzień tolerancji był okazją do stworzenia „Drzewka Tolerancji” przez młodszych uczniów, natomiast starsi (kl. 8a, 6a oraz 7b) uczestniczyli w zajęciach z pedagogiem specjalnym, który uczył otwartości i akceptacji różnorodności.
Zwieńczeniem Tygodnia Zdrowia Psychicznego był dzień poświęcony emocjom. W klasach 1a, 1c oraz 2b pedagog specjalny przeprowadził zajęcia „Czuję radość, czuję złość – świat emocji”, które pomogły uczniom rozpoznawać i wyrażać swoje uczucia w zdrowy sposób. Zajęcia te miały na celu nauczenie dzieci, jak radzić sobie z trudnymi emocjami oraz dlaczego warto rozmawiać o swoich uczuciach.
Cały tydzień był pełen inspiracji i wartościowych lekcji, które przypomniały uczniom o znaczeniu wzajemnego szacunku, życzliwości i umiejętności radzenia sobie z emocjami w codziennym życiu.