Szkoła Podstawowa im. gen. Józefa Gizy

Z cyklu "Wspomnienia miłych chwil klasy 0 b " – zwiedzanie fabryki pociągów NEWAG

Relacja ucznia:

„Zwiedzaliśmy zakłady produkcji taboru kolejowego NEWAG. Dwie miłe panie przewodniczki pokazały nam cały proces produkcji pociągu: od przygotowywania i cięcia małych elementów (blach, profili) poprzez składanie wagonów, montowanie wyposażenia, aż po nadanie ostatecznej kolorystyki zgodnie z życzeniem klienta. Obejrzeliśmy różnego rodzaju pociągi i tramwaje produkowane dla polskich i zagranicznych odbiorców. Widzieliśmy na przykład pociągi przygotowywane do wysyłki do Włoch. W 10-osobowych grupach przejechaliśmy się ciuchcią między halami produkcyjnymi. Była to wielka frajda dla dzieciaków. Podczas wycieczki panowała radosna, rodzinna atmosfera. Maszyniści trąbili specjalnie dla dzieci; inni pracownicy machali do nas i pozdrawiali nas. Na pamiątkę odwiedzin pani przewodnik przekazała nam piękny album o historii zakładu. Dzieci otrzymały gadżety firmowe. Po zakończeniu zwiedzania zakładów NEWAG wybraliśmy się na sądecki dworzec kolejowy. Przechodząc wiaduktem kolejowym, mogliśmy podziwiać wystawę taboru na torach stacji. Zwiedziliśmy wystawę „Izba Tradycji Kolejarzy Węzła Nowosądeckiego”, a także wystawę fotograficzną „Skarby Małopolski-Po kolei od kolei, czyli Galicyjska kolej Transwersalna”. W wycieczce towarzyszyły nam mamy Wiktorii i Zuzi. Pogoda nam dopisała. Przez cały dzień świeciło słońce. Wróciliśmy do domu zmęczeni, ale z pięknymi wspomnieniami.”

001.jpg 002.jpg 003.jpg 004.jpg 005.jpg 006.jpg 007.jpg 008.jpg 009.jpg 010.jpg 011.jpg 012.jpg 013.jpg 014.jpg